Τρίτη 8 Μαΐου 2012

DIAMONDS ARE FOREVER



Η αδιαμφισβήτητη ποιότητα, ο μινιμαλισμός και η προσοχή στη λεπτομέρεια χαρακτηρίζουν τα διαχρονικά κοσμήματα της Ιλεάνας Μακρή, η οποία φέτος δημιούργησε μια ολοκληρωμένη συλλογή που θα συνοδεύσει τη σειρά ρούχων “The Row”  των αδελφών Όλσεν.


 Το αγαπημένο της κόσμημα. «Η αγάπη μου δεν είναι σταθερή. Κάθε τόσο κάποιο άλλο κόσμημα γίνεται το αγαπημένο μου. Υπάρχει μια λεπτή διαμαντένια βέρα που πάντα έχω μαζί μου…»


Η μόδα φέτος για τα κοσμήματα. «Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά δεν παρακολουθώ τη μόδα φανατικά. Αυτό που σίγουρα είναι μέσα στη μόδα σήμερα είναι τα έντονα χρώματα. Και στις συλλογές μου τα χρησιμοποιώ ήδη από την περασμένη άνοιξη».
 Λατρεύει τα κοσμήματα. «Από μικρή λάτρευα τα κοσμήματα. Αρκεί να σας πω πως η μητέρα μου είχε ένα μεγάλο κουτί γεμάτο ψεύτικα κοσμήματα και το έβαζε  κάτω στο χαλί για να παίξω. Για ώρες με ξεχνούσε, γιατί ήμουν τόσο απορροφημένη που δεν με άκουγε καθόλου».
Δεν ήξερε από μικρή με τι ήθελε ν’ ασχοληθεί. «Η αδελφή μου ήταν αυτή που μια μέρα μου είπε: “Γιατί ψάχνεσαι σε πράγματα που δεν σε αντιπροσωπεύουν; Ένα πράγμα σου άρεσε από παιδί και αυτό είναι τα κοσμήματα.” Μου είπε το αυτονόητο και ξύπνησα!»
Το αγαπημένο της χρώμα. «Το κόκκινο. Όμως, είμαι άνθρωπος που λατρεύει το μαύρο και το άσπρο».
Όταν σχεδιάζει… «Δεν βάζω περιορισμούς, σχεδιάζω όπως αισθάνομαι. Οι περιορισμοί μπαίνουν κυρίως όταν σκέφτομαι το τεχνικό κομμάτι».
Για την έμπνευσή της. «Η έμπνευση έρχεται από τα πιο αλλόκοτα πράγματα και από προσωπικές εμπειρίες κυρίως ταξιδεύοντας. Από σχέδια και χρώματα στη φύση και μέσα στις πόλεις, αλλά επίσης από συναισθήματα που έχουν την ανάγκη να εκφραστούν και γεννούν το θέμα της επόμενης συλλογής».
Σημαντική στιγμή στην καριέρα της. «Η πρώτη μου συνάντηση με τη διευθύντρια του Barneys στη Νέα Υόρκη ήταν σαφώς αυτή που καθόρισε το επαγγελματικό μου μέλλον. Αυτή η γυναίκα αγόρασε όλη τη συλλογή μόλις την είδε και ακόμη και σήμερα, 12 χρόνια μετά, αυτή η πρώτη συλλογή πουλιέται σε όλα τα καταστήματα Barneys Αμερικής. Η φράση της όταν της έδειξα τη δουλειά μου μού έχει μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου: “Χαίρομαι που σε γνωρίζω. Είσαι ο άνθρωπος που έψαχνα!”
Ο σχεδιαστής που θαυμάζει. «Για μένα ο πιο ταλαντούχος είναι πάντα ο John Galliano»
Ένα κόσμημα συμβολίζει… «Την ομορφιά! Το μεγαλείο της φύσης δεν ξεπερνιέται, αλλά το κόσμημα που συνδυάζει τη ζωντάνια της πολύτιμης πέτρας με τη μικρογλυπτική είναι ένα από τα πιο όμορφα πράγματα που κατασκευάζει ο άνθρωπος».
Η γνώμη της για τα εναλλακτικά υλικά. «Το ξύλο και κυρίως ο έβενος μου αρέσει πολύ. Επίσης, τα κρύσταλλα και το φίλντισι. Σε κομμάτια μοναδικά χρησιμοποιώ τέτοια υλικά με ιδιαίτερες κοπές και επεξεργασίες».
Το τέλειο δαχτυλίδι αρραβώνων. «Απλό, διαχρονικό και πολύτιμο».
Ο καλύτερος φίλος της γυναίκας, τα διαμάντια. «Δεν ξέρω αν είναι ο καλύτερος, σίγουρα όμως είναι ο αγαπημένος φίλος μιας γυναίκας. Όλες οι γυναίκες σε όλες τις κουλτούρες διαχρονικά μαγεύονται από τα κοσμήματα και ειδικά από τα διαμάντια, κυρίως μάλιστα όταν τους τα προσφέρουν!»
Αγαπημένος πολύτιμος λίθος. «Το διαμάντι! Ιδιαίτερα το γαλάζιο».
Για τη συνεργασία της με τις αδελφές Όλσεν. «Τις αδερφές 'Ολσεν τις γνώρισα πριν μερικά χρόνια στο Παρίσι και αμέσως γίναμε φίλες. Τις θαυμάζω γιατί παρ' ότι είναι νέα κορίτσια αρκετά εκτεθειμένα στη δημοσιότητα, είναι ισορροπημένες και πατούν στη γη. Εργατικές και επίμονες στους στόχους που βάζουν. Η σειρά The Row που δημιούργησαν και που στην Ελλάδα πουλιέται από το μαγαζί μου "Μαγεία" στο Κολωνάκι είναι η αγαπημένη μου, γιατί βασίζεται σε μια φιλοσοφία που μοιραζόμαστε. Κομμάτια διαχρονικά, εύκολα που φοριούνται όλη τη μέρα και που συνδυάζονται μεταξύ τους χωρίς να πρέπει να σπαζοκεφαλιάζεις. Για σύγχρονες δραστήριες γυναίκες. Ήταν θέμα χρόνου να προκύψει μια συνεργασία ανάμεσά μας και έτσι το καλοκαίρι του 2012 η συλλογή τους θα συνδυάζεται με τα κοσμήματά μου».
Υποστηρίζοντας την απλότητα. «Είμαι άνθρωπος που υποστηρίζει την απλότητα σε όλες τις εκφράσεις της ζωής. Για μένα, η υπερβολή τις περισσότερες φορές είναι περιττή». 


Βίκυ Κουλουρή 




(δημοσιεύτηκε στο περιοδικό adore το 2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου