Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

FLASHES OF ART


Ο διεθνούς φήμης φωτογράφος μόδας Γιάννης Τσιπουλάνης μάς ξεναγεί στον κόσμο της φωτογραφίας, αλλά και της δικής του πραγματικότητας  μέσα απ' το δικό του μαγικό «κλικ». 



Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε επαγγελματικά με τη φωτογραφία; 
Το να είσαι φωτογράφος δεν είναι επιλογή, αλλά το πεπρωμένο σου. Δεν είναι πολλά τα παιδιά που από μικρά θέλουν να γίνουν φωτογράφοι. Τα περισσότερα θέλουν να γίνουν πιλότοι ή μοντέλα. Αυτό που μ' ενδιέφερε ήταν να δείξω τη δική μου οπτική γωνία ως καλλιτέχνης. Έψαχνα ένα μέσο για να το πραγματοποιήσω. Η φωτογραφία τότε ήταν η πιο προσιτή τέχνη.
Ποια ήταν η πρώτη σας φωτογραφία; 
.Η πρώτη μου φωτογραφία ήταν αυτή του αδελφού μου. Είναι μια φωτογραφία που τραβήχτηκε σε στούντιο για τις εξετάσεις που έδινα για τη σχολή φωτογραφίας στο Βερολίνο. Τελικά, τις εξετάσεις δεν τις πέρασα.
Αντιμετωπίσατε δυσκολίες στο ξεκίνημά σας; 
Όχι ιδιαίτερες. Έτυχε να δουλέψω ως βοηθός ενός φωτογράφου στη Γερμανία. Λίγο αργότερα, άρχισα να τραβάω τις δικές μου φωτογραφίες. Τα υπόλοιπα ανήκουν στο παρελθόν. Από τη στιγμή που βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο, τα πράγματα εξελίσσονται όπως εσύ θέλεις. Άν και όχι πάντα ομαλά, αλλά τουλάχιστον προς τη σωστή κατεύθυνση.
Τι επιδιώκετε κάθε φορά που τραβάτε μια φωτογραφία και τι αποφεύγετε; 
Στόχος μου είναι να έχω συγκεντρωμένα όσα περισσότερα ταιριαστά στοιχεία πριν από κάθε φωτογράφιση. Κατά τη γνώμη μου αυτή η ουσιαστική δουλειά: να βρίσκεις κάθε φορά τους κατάλληλους συνεργάτες και πάντα να έχεις στο μυαλό σου μια κατευντήρια γραμμή για τους δώσεις. Γι' αυτό ίσως οι φωτογραφίες μου είναι τόσο γρήγορες και χαλαρές.
Ποια είναι τα μυστικά για μια τέλεια φωτογραφία; 
Το καλό μοντέλο, η έξυπνη μόδα, η καλή ομάδα και το όραμα του φωτογράφου.
Η φωτογένεια είναι ένα έμφυτο χάρισμα, επίκτητο ή τελικά την περισσότερη δουλειά την κάνει ο φωτογράφος; 
Όλοι έχουμε την καλή και την όχι και τόσο καλή πλευρά μας. Βέβαια, όταν μιλάμε για μοντέλα το παν είναι να διαθέτουν ένα μοντέρνο πρόσωπο που θα αντανακλά την κάθε στιγμή. Η φωτογένεια  είναι σχετική. Ο φωτογράφος πρέπει να προσαρμόζεται κυριολεκτικά στο κάθε άτομο που έχει μπροστά στην κάμερα και κάποιες φορές να αλλάζει το concept αν δεν ταιριάζει στο μοντέλο ή στο άτομο. Τελικά, όλα είναι θέμα αίσθησης.
Ποια είναι η αγαπημένη σας φωτογραφία;
Αυτή της Alessandra's Ambrosio στο παράθυρο του δωματίου μου σ' ένα ξενοδοχείο στην Ιπανέμα.
Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που σας έχει εμπνεύσει;
Η έμπνευση είναι για μένα ένα αποτέλεσμα πολλών στοιχείων:των γνώσεων, του οράματος και μιας συγκεκριμένης αίσθησης για το τι πρέπει ν' ακολουθήσει. Εφόσον δε θέλεις να είναι η δουλειά απλώς μια διεκπεραίωση. Ας πούμε ότι κάθε δεκαετία έχει τη δική της αισθητική, την οποία πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας. Αυτό είναι για μένα η έμπνευση.
Προτιμάτε τις ασπρόμαυρες ή τις έγχρωμες φωτογραφίες και γιατί;
Προτιμώ τις έγχρωμες φωτογραφίες. Πιστεύω ότι είναι πιο σύγχρονες. Δεν υπάρχει λόγος να τραβήξω μια ασπρόμαυρη φωτογραφία. Για ποιο λόγο;
Συμφωνείτε με το ρητό «Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις»; 
Απολύτως. Γι' αυτό και λέω ότι δεν είναι απαραίτητο εμείς οι φωτογράφοι να γυρίζουμε και ταινίες, όπως όλοι έχουν αρχίσει να κάνουν. Πι στεύω ότι η τέχνη της φωτογραφίας πρέπει να παρεμείνει ως έχει, ώστε να αφηγείται μια ιστορία μέσα από μία και μοναδική εικόνα κάθε φορά ή και το αντίστροφο. Η κάθε εικόνα, δηλαδή, να έχει να πει τη δική της ιστορία.
Ένας φωτογράφος βλέπει με τα μάτια ή με τη φωτογραφική μηχανή; 
Ένας φωτογράφος βλέπει με το μυαλό και τη διάνοια. Ούτε με τα μάτια, ούτε με τη φωτογραφική μηχανή.
Πόσο δύσκολο είναι να είναι φωτογράφος κανείς στο εξωτερικό; 
Δεν υπάρχει καμία διαφορά για μένα. Γεννήθηκα στη Γερμανία από Έλληνες γονείς. Βρήκα πιο δύσκολο να εργαστώ  στη χώρα μου την Ελλάδα, παρά σε άλλες χώρες. Το Παρίσι είναι η πρωτεύουσα της μόδας και δεν υπάρχει περίπτωση να μην ζήσεις εκεί ή στο Λονδίνο ή τη Νέα Υόρκη. Άν πραγματικά θέλεις να γίνεις φωτογράφος μόδας είναι σημαντικό να βρίσκεσαι εκεί που είναι η βιομηχανία της μόδας. Είναι ευκολότερο να δουλεύεις σ' αυτές τις πόλεις, καθώς έχεις περισσότερες πιθανότητες να μάθεις πώς λειτουργεί το σύστημα. Μιλώντας, πάντοτε, για φωτογραφία μόδας.
Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο φωτογράφο; 
 Πάτα το κουμπί.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; 
Ζω πάρα πολύ στο παρόν. Το όνειρό μου είναι να επηρεάσω όσο το δυνατόν περισσότερο τη γενιά μου με τις φωτογραφίες μου και με τον τρόπο που βλέπω τον κόσμο.

Βίκυ Κουλουρή


(δημοσιεύτηκε το 2011 στο adore)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου